Cilt

Mezoterapi

Vitaminlerin, minerallerin, aminoasitlerin, enzimlerin, homeopatik ilaçların karışımlar halinde mikroenjeksiyon tekniği ile cildin orta tabakasına enjekte edilmesidir. Mezoterapi cilt yenileme, cilt lekeleri, güneş lekeleri, selülit tedavisi, bölgesel incelme, saç tedavisi, akne tedavisi, skar ve çatlak tedavisi, keloid tedavisi, antiaging ve bölgesel ağrıların giderilmesi amaçlı kullanılabilir. Yasal olarak 18 yaşını doldurmuş tüm sağlıklı bireylere uygulanabilecek bir tedavidir.

Mezoterapi öncesi hasta hekim tarafından muayene edilir ve gerekli işlemler belirlenir. İşlem öncesi hekim tarafından işlem yapılacak bölgeye lokal anestezik krem uygulanır ardından kişinin problemlerine göre hazırlanan karışımlar cildin orta tabakası denilen mezoderm tabakasına çok ince iğneler yardımı ile enjekte edilir.

Mezoterapi uygulandığı bölgeye göre isimlendirilir; saç mezoterapisi, yüz mezoterapisi ya da vücut mezoterapisi gibi ayrılabilir. Ayrıca uygulama yöntemlerine göre noktasal, yüzeyel ya da derin uygulama şeklinde hekimin uygun gördüğü yöntem ile uygulama yapılabilir.

Uygulama sonrası ciltte kızarıklık, morarma, kaşıntı, şişlik, hassasiyet, bulantı, ishal gibi yan etkiler görülebilir ancak bunlar kısa süreli ve geçici yan etkilerdir.

Mezoterapi öncesi ve sonrasında aspirin gibi kan sulandırıcı ilaçların kullanımından kaçınılmalıdır. Uygulama sonrası 10-15 saat bölgeye su değdirilmemeli, kan dolaşımını bozmaması açısından dar ve sıkı kıyafetler giyilmemeli, makyaj yapılmamalıdır. Uygulama sonrası sağlıklı beslenmeye dikkat edilmeli, bol su içilmeli, kafein alkol ve çok yağlı gıdalardan uzak durulmalıdır. Özellikle morluk ve şişlik oluşmaması için bölgeye soğuk uygulama yapılmalıdır.

Mezoterapinin uygulanmaması gereken durumlar insülin kullanan diabet hastaları, kanser tedavisi alan hastalar, kanama pıhtılaşma bozukluğu olanlar, hamile ve emzirenler, ürtiker hastaları ve kullanılacak malzemelere karşı allerjisi olduğu bilinen kişilerdir. Muayenahanemizde uzman kadromuz ile her türlü mezoterapi uygulaması kişinin ihtiyacına göre manuel veya altın iğne cihazı kullanılarak yapılmaktadır.